Post Top Ad

úterý 5. září 2017

Porodní plán

V předchozím příspěvku jsem nabídla, že dám k dispozici svůj porodní plán/přání. Jelikož je o něj zájem, rozhodla jsem se ho rovnou zveřejnit na blogu :)

Pro ty, kdo neví, co je porodní plán - jedná se o dokument, který, ideálně přehledně v bodech, shrnuje váš postoj a přání ohledně průběhu jak samotného porodu, tak i potom přístupu k miminku na šestinedělí. Několikrát jsem slyšela, že ženskou, která má vytvořený porodní plán, nebudou mít v porodnici rádi. V Příbrami, kde jsem rodila já, mi naopak doporučili plán vypracovat. Prostě jen proto, aby věděli, s kým mají tu čest. To, jestli porodní plán vytvoříte nebo ne, záleží čistě na vás, nikde ho po vás nebudou vyžadovat.

A tady je tedy ten můj soupis:




Vysvětlivky:

První doba porodní = v podstatě všechno od tý doby, co přijedete do porodnice až do chvíle, než začnete soukat dítě ven
Entonox = rajský plyn - taková alternativa epidurálu, která vás nadroguje tak, že se těm bolestem budete smát
Epidurál = forma lokální anestezie, která vám znecitliví spodek, takže byste neměla cítit tak velkou bolest
Druhá doba porodní = finále porodu, kdy tlačíte ven mimino
Nástřih hráze (epiziotomie) = provádí se, aby se rozšířil prostor, kudy může díte projít; buď vás nastřihnou preventivně nebo se natrhnete spontánně a nebo budete v cajku, což je samozřejmě ideální scénář
Bonding = přiložení mimča hned po porodu na matčinu hruď, aby se co nejdřív cítilo v bezpečí a vytvořil se vzájemný vztah
Třetí doba porodní = čas, který následuje po "vyprdnutí" mimina až po převoz na šestinedělí, to zahrnuje i porod placenty
Šestinedělí = oddělení, kde leží ženský s miminama po porodu, sžívaj se, učí se manipulovat s dítětem, kurýrujou se


září 05, 2017 / by / 0 Comments

Žádné komentáře:

Okomentovat