Post Top Ad

pátek 1. září 2017

Co s sebou do porodnice

Tak jo, Papoušče už je pár dní venku, já mám za sebou těch pár dní v porodnici, takže můžu už fundovaně poradit, co se vyplatí mít s sebou a kolik toho mít, což je něco, s čím jsem dost bojovala.

Kde se vzaly, tu se vzaly, asi 3 různé seznamy věcí, které mít připravené s sebou v tašce do porodnice. No jo, ale na žádném z těch seznamů už nepsali, kolik toho! A taky se tam objevily věci, které mi vůbec nic neříkaly! Začneme tedy pěkně od začátku od položek, které normálně máme třeba i doma a o kterých už jsme někdy slyšely a třeba i víme, na co se používají:

  • Doklady - tím se myslí těhotenská průkazka, kartička pojištěnce, občanka a oddací list u vdaných, doklad o určení otcovství + rodný list u svobodných nebo rozhodnutí o rozvodu u rozvedených. Z těhotenské průkazky si vyndejte všechny fotky z ultrazvuku, protože tu průkazku vám zabaví i s tím obalem! Já si do té průkazky dala všechny potřebné dokumenty, tedy papír o určení otcovství, prohlášení o jméně (tenhle papír se fasuje přímo v porodnici), rodnej list, všechny zprávy od gynekologa řazené chronologicky od té nejnovější po nejstarší a taky porodní plán/přání. Na příjmu vám to ulehčí situaci v tom, že to nebudete muset hledat sama někde v tašce, sestry to prostě budou mít vše v jednom a jen se vás zeptají na doplňující otázky. Ve chvíli, kdy máte kontrakce po 3 minutách, opravdu nechcete hledat jeden papír za druhým :)
  • Noční košile - doporučuju vzít s sebou 2 - 3 ks. Jednu, úplně jakoukoli, do které se vejdete a u které vám nebude vadit, že se zasviní - tu budete mít na sobě při porodu (pokud se teda nerozhodnete jako já z nějakého nevysvětlitelného důvodu rodit nahatá :D). Další 2 doporučuju buď přímo kojící nebo úplně stejně dobře poslouží jakákoli košilka na špagetový ramínka. Důvod je ten, že až budete na šestinedělí kojit, chcete prostě jen rychle vyndat kozu :)
  • Teplé ponožky - v každém seznamu se tahle položka objevila, takže i já měla jedny sbalené. Úplně zbytečně. Po porodním pokoji jsem se šourala nahá, rodila jsem nahá a po porodu mě přikryli dekou. Na šestinedělí bylo neskutečný vedro, takže na ponožky jsem ani nepomyslela. Je to ale věc, která nezabere moc místa, takže bych si je klidně vzala, třeba budete rodit dlouho a na sále bude zima, tak vám přijdou vhod.
  • Župan - opět kousek, kterej nechybí na žádném seznamu, nicméně já bych se bez něj úplně v pohodě obešla. U porodu jsem ho fakt nepotřebovala a na šestinedělí bylo vedro, takže jsem tam chodila jen v košilce. Župan jsem na sebe hodila jen ve chvíli, kdy jsem šla ven na chodbu, abych nepohoršovala ostatní svým napůl obnaženým hrudníkem v noční košili a vystouplým břichem :) Nicméně jsem byla asi jediná, kdo to takhle dělal, ostatní maminy chodily po chodbě v těch košilích. Za mě zbytečná věc, která zabrala půlku tašky.
  • Přezůvky - doporučuju crocsy, páč se daj vzít i do sprchy. Já je teda zas až tak neužila, chodila jsem po pokoji bosá :) Měla jsem ale nadstandard, kde jsem byla sama. V situaci, kdy vám po pokoji chodí dalších x cizích lidí, bych asi ty přezůvky nesundala. Jedny takový přezůvky-crocsy bohatě stačí.
  • Voda - tohle je jedna z must have položek! Není třeba mít zásoby balené vody, stačí flaška, kterou můžete během porodu a šestinedělí doplňovat vodou z vodovodu (pokud vám teda nevadí pít kohoutkovku). Pro tip - jestli máte takovou tu sportovní flašku s pítkem místo klasickýho uzávěru, berte tuhle - věřte mi, že oceníte (hlavně u porodu), že nemusíte manipulovat s víčkem.
  • Svačinka - já osobně u porodu neměla na jídlo ani pomyšlení, ba naopak - celou dobu mi bylo na zvracení, ale na šestinedělí přišly všechny ty raw müsli tyčinky, které jsem dostala od holek v rámci startovacího balíčku, vhod (díky holky, zachránily jste mi žaludek!). Jestli si chcete dávat pozor na to, co jíte, tak tyhle raw müsli tyčinky se daj sehnat v DMku. Mají asi 4 druhy, jedna stojí cca 25 Kč, jsou slaďoučký a přitom úplně bez cukru a bez jakýchkoli hnusných věcí.
  • Voda ve spreji pro osvěžení při porodu - měla jsem s sebou svoji oblíbenou růžovou vodu ve spreji od Purity Vision, kterou používám, ale při porodu jsem ji rozhodně nepoužila. Stříkat si na ksicht vodu bylo to poslední, na co jsem pomyslela. Na šestinedělí jsem ji párkrát použila, ale jako obvyklou zkrášlovací pomůcku. Pokud tedy šetříte místo v tašce, za mě je tohle určitě jedna ze zbytných položek.
  • Hygienické potřeby - těmi se myslí klasika: kartáček na zuby + pasta, mejdlo + šampón, nějaký ty krémy, hřeben, ... Myslete na to, že miminko potřebuje cítit vaši přirozenou vůni, podle které vás pozná. Nakoupila bych si tedy kosmetiku bez parfemace. Sprcháč i šampon můžete koupit třeba v DM, dělá je firma Alverde a nejsou vůbec drahý (cca 50 - 100 Kč/ks). Co se týče krému na obličej, měla jsem svůj přírodní od Bio Aroma, ale nepoužila jsem ho právě kvůli tomu, že má svůj specifický čuch. Tak jsem si kůži zvlhčila jen tou růžovou vodou ve spreji. Líčení jsem za celou dobu použila jen jednou - při odchodu z porodnice. A to jen korektor a tvářenku. Před porodem jsem si totiž nechala udělat umělý řasy. Doporučuju, ženská pak nevypadá úplně marně a přitom se o nic nemusí starat ;). Já měla po porodu fakt hodně suchou kůži, hlavně na nohou, tak jsem se namazala dětským olejíčkem, tím samým, kterým jsem mazala i mimčo. Když už, tak ať voníme stejně. Dělá se neparfemovaný kokosový olej, který krásně kůži zvláční. Maj ho v DM.
  • Jelení lůj - všichni mi ho doporučovali vzít s sebou, tak jsem ho měla. Ani jednou jsem ho nepoužila. Můj porod ale trval opravdu krátkou dobu (za 3,5 hodiny bylo Papoušče venku, z toho hodina byla cesta do porodnice), takže věřím, že té z vás, která bude na porodním sále/pokoji trávit víc času, může přijít vhod. V tašce nezabere nic, takže bych ho s sebou vzala.
  • Gumičky a sponky do vlasů - důležitý při porodu i na šestinedělí. Na porod doporučuju jet už se svázanými vlasy, nebudete na to pak muset myslet. Přece jen nechcete, aby vás při tlačení dusily prameny vlasů přes obličej. Na šestinedělí se pak gumičky a sponky hodí hlavně na kojení, abyste dobře viděla, jak se miminko přisává. Já měla vlasy sepnuté imrvere. Pro tip: vemte si nějakou gumičku, která vám nebude vadit na zápěstí ani v noci. Když se pak vaše miminko ve 3 ráno vzbudí, že má hlad, nebudete muset tu gumičku nikde hledat, prostě ji jen přendáte ze zápěstí do vlasů. Já už vlastně bez gumičky kolem zápěstí ani nespím :D
  • Ručník - jasně, jenže kolik? Já měla jeden normální velikosti a jednu osušku. Uvítala bych bývala ještě jeden ten normální, protože přece jen se to hned ušpiní. Takže celkem 2 ručníky klasický velikosti a jeden velikosti osušky. Jo a vemte si ňáký ručníky, u kterých vám nebude líto, že se umažou. I když vyprat se to v pohodě dá ...
  • Telefon + nabíječka - tak to snad ani nestojí za řeč. A v dnešní době už slouží i jako foťák. Což teda u porodu pro vás je úplně jedno, ale partner (nebo kdokoli jinej, kdo tam bude s váma), by nějakou tu fotku udělat mohl. Takže ať to má nabitý. Aspoň trochu.
  • Věci na zpříjemnění prostředí typu aroma olej, hudba atd. - nepotřebovala jsem, ani jsem si na to nevzpomněla.
  • Oblečení na cestu domů - já odjížděla v tom, v čem jsem do porodnice přijela, což byly legíny a košile. Legíny jsou na gumu, takže mi byly jak před porodem, tak po porodu. Košile je košile, jestli je upnutější nebo volnější, je úplně fuk. Blbý je, když si to oblečení ještě s pupkem zamažete. Stejně bych to ale nehrotila, protože v porodnici stejnak budete minimálně 3 dny, což je podle mě dostatek času na to, aby vám někdo nějaký čistý oblečení na cestu domů případně přivezl. Zbytečně by vám to akorát zabíralo místo v tašce.
  • Bonbony na cucání pro doplnění energie - nepotřebovala jsem, celou dobu u porodu mi bylo na zvracení, takže nic jinýho než vodu bych do sebe nevpravila, neříkám ale, že to tak bude mít každá. Ve chvíli, kdy budete rodit dlouho, se určitě nějakej doplňovač energie bude hodit, protože já byla po těch 3 hodinách už docela vysílená. Jako ideální se mi jeví něco rozpustnýho ve vodě. Vím, že třeba firma Just dělá nějaký energy prášek rozpustný ve vodě ...
  • Papírové kapesníky - měla jsem s sebou, ale nepotřebovala, všude v porodnici byly papírové utěrky, jako bejvaj na wc.
  • Tužka + papír/zápisník - hodilo se mi, psala jsem si, kdy jsem kojila,  z jakého prsa (než najedete na nějakej režim) a taky veškerý informace od doktorů a sester.
  • Peníze - pokud si budete chtít dojít do bufetu nebo tak, ale tohle mně osobně obstaral partner, takže jsem neřešila. Předpokládám ale, že v peněžence, kterou beztak nosíte vždycky s sebou, nějakýho toho floka mít budete. Jestli vás vaše porodnice chce obrat o prachy za přítomnost partnera u porodu, tak ať má tuhle částku partner připravenou. My neřešili.
  • Toaletní papír - měla jsem s sebou na cestu autem, kdyby náhodou, ale nevyužila jsem (naštěstí!). Doporučuju mít ale připraveno, obzvlášť, pokud jedete rodit někam dál jako já (hodina cesty), protože často se tělo těsně před porodem samo čistí tím, že spustí průjem. A bez toaleťáku někde v pangejtu by to bylo dost nepříjemný ... V porodnici ale toaleťák potřebovat nebudete.
  • Léky, které užíváte - není třeba komentáře.
  • Něco na čtení - často jsem slyšela, že je to úplně zbytečný, že na čtení nebude čas. Byl. Moje mimčo spalo celej den kromě cca 45minutové pauzy na kojení a přebalení každé 3 hodiny, takže něco na vyplnění zbylého času se hodilo. Místo knížky jsem měla s sebou tablet, kde se daj číst příběhy elektronické a spousta dalších věcí. Zjistěte si, jestli je na šestinedělí wifi. Pokud ano, máte vyhráno a o zábavu postaráno :) Já měla na pokoji i TV, ta taky párkrát posloužila. Tahat se s knížkou nebo časopisem je podle mě v dnešní době už přežitek, když můžete mít všecko v mnohem skladnějším tabletu/telefonu.
Tak a teď se přesunem na položky, o kterých jste možná nikdy předtím nic neslyšela (stejně jako já):

  • Porodní plán - to je takovej návod pro doktory a sestry v porodnici, kterej jim řekne, jak byste chtěla, aby postupovali při porodu a na oddělení šestinedělí (= při obsluze vašeho mimina). Píše se tam třeba to, jestli chcete preventivně nastřihnout nebo ne, jestli chcete nějaké formy tišení bolesti, jestli chce tatínek přestřihovat pupeční šňůru atd. Můj porodní plán možná zveřejním v samostatném článku, pokud byste ale některá chtěla, můžu pro inspiraci poslat. Doporučuju mít připraveny alespoň 3 výtisky (já měla 5) - jeden dáte sestrám při příjmu, druhej případně doktorům u porodu, třetí sestrám na šestinedělí. Porodní plán mít samozřejmě nemusíte vůbec!
  • Kojící podprsenky - to je taková ta podprda, jejíž košíček se dá odepnout z ramínka a vyvalit tím tak kozu, ze který pak mimino saje. Taková podprda je fakt supr, ale do porodnice ji nutně nepotřebujete. Mlíko se vám vytvoří stejně až tak nejdřív druhej den, často i dýl. V porodnici se jen poflakujete a hodně ležíte, takže zátěž na prsa = 0. Mám teda celkem malý prsa (vel. C). Vyřešila jsem to tak, že jsem nakoupila 2 bavlněný podprdy takovýho toho sportovního střihu (lambáda), ze který se daj prsa taky celkem jednoduše vyndat. Takový jsem měla s sebou 2, stačila by mi ale bohatě 1, ve který jsem do porodnice přijela a v který jsem i odjela. Pokud budete nějakou kupovat předem (než se vám nalejou prsa mlíkem), koupila bych nějakou obyčejnější, páč se může stát, že vám pak nebude. Nějaký kojící (a celkem levný) podprdy jsem viděla v C&A, v Plzni na Slovanech ji maj v krámu Angel v Galerii Dvořák, stojí cca 300 Kč. Velikost jsem si (po porodu) koupila takovou, jakou jsem měla před porodem. Hezkou kojící podprdu mám v plánu koupit až teď po porodu, aby mi dobře seděla.
  • Vložky do podprsenky - až vám bude z prsou ukapávat mlíko i při čtení, oceníte je. Daj se sehnat normálně v drogerii, v lékárně a nebo třeba v Bioplanetě, kde jsem je kupovala já. Dělaj se jednorázový i na víc použití (ty jsem ale v krámu neviděla, jen na netu). Já koupila vložky od značky Organyc a asi v pohodě, zatím jsem žádné jiné nepoužila, tak nedokážu posoudit. Jedno balení bohatě stačí.
  • Jednorázové kalhotky - říkala jsem si, že to je fakt hnus, tyhle síťovaný jednorázový bombarďáky. Chtěla jsem působit důstojně i po porodu, tak jsem si s sebou do tašky zabalila klasický bavlněný starší kalhotky. Nakonec jsem si ale jedno balení těch síťovaných nádher koupila a ... použila jen ty! Jsou fakt příjemné a zřejmě i lepší, než klasické bavlněné. Koupila jsem je v lékárně a byly s nohavičkou. Měla jsem velikost M, kterou mi poradila lékárnice. Řekla bych, že na stehnech byly trochu upnutější, než bych chtěla, ale nic hroznýho. To jedno balení stačilo.
  • Porodnické vložky - po porodu budete krvácet. Několik dní. Vlastně tejdnů. Pár dní po porodu celkem dost. Potřebujete vložky, který budou savý, příjemný a prodyšný. Dělaj se speciální poporodní vložky, který se daj koupit v lékárně. Já ve své bio mánii pořídila jedno balení bio poporodních vložek od firmy Organyc, ale nedoporučuju. Nejlepší byly vložky Samu od firmy Hartmann, které jsou hodně podobné těm, které vám dají v porodnici, a které jsou fakt nejpříjemnější, i když vypadají fakt hrozně divně. Těch si do porodnice vemte tak 2 balení.
  • Čaj pro kojící maminky - blbost, říkala jsem si. Pak jsem dostala jedno balení od holek, tak jsem ho vzala s sebou. A udělala jsem dobře. Ten, kterej mi dávali v porodnici, byl asi nějakej slazenej nebo nevim, každopádně voněl dost uměle oproti tomu mému. Radši jsem si tedy nechala nosit v termosce čistou horkou vodu a dělala si svůj kojící čaj, který jsem prokládala pitím obyčejné kohoutkovky, kterou jsem si natočila do té sportovní lahve, co jsem měla s sebou i u porodu. Bio kojící čaj se dá sehnat zase třeba v DMku.
  • Krém na bradavky - neměla jsem s sebou a přežila. Do dneška doma žádný nemám. Na bolavé bradavky prý stejně nejlíp funguje mateřský mlíko :)
Spoustu věcí potřebujete mít s sebou nejen pro vás samotné, ale taky pro mimčo! Já měla jednu (menší) tašku s věcmi pro sebe, kterou jsme čapli při cestě na sál, a druhou s věcmi pro mimčo, pro kterou došel partner v klidu až druhý den, když jsme byli na šestinedělí. Chytré seznamy radí sbalit tyhle věci:

  • Plenky - ačkoli plánuju látkovat, do porodnice jsem vzala jednorázovky, protože kde tam ty látkové prát, že jo. Měla jsem s sebou balík jednorázových plen Naty č. 1 (nejmenší) a stačily. Doporučuju prozkoumat mechanismus zapínání plenky ještě v klidu doma před porodem, protože když pak máte v porodnici řvoucí mimino, nad kterým bezradně stojíte a zkoumáte, jak vlastně zapnout plínu, není to žádnej med. Literatura radí vzít do porodnice i jeden kus látkovky (myslím tím celý komplet vč. kalhotek), kdyby se už v porodnici zjistilo, že má dítě špatný kyčle a chtěli vám ukázat, jak balit tzv. na široko. U nás tohle neproběhlo.
  • Vlhčené ubrousky - jedno balení bude stačit, já je měla od značky Naty. Když si troufnete, můžete se na ubrousky vyprdnout a dítě umejt na tygříka pod tekoucí teplou vodou. Tomu našemu se to líbilo (a pořád líbí) stokrát víc než studený vlhčený ubrousky. A špína jde dolů sama, na rozdíl od utírání ubrouskama.
  • Přebalovací podložky - nejlepší jsou ty jednorázové, protože když je dítě zaneřádí, jednoduše podložku vyhodíte a nahradíte novou. Chce to mít jich alespoň 5, ideálně i víc, když třeba chcete nechat dítě větrat jen tak nahatý bez plíny, nebo jako v našem případě, když ho "nasvicujete" u okna, aby se mu nerozjela novorozenecká žloutenka a pustili vás brzo domů.
  • Oblečení pro miminko - v porodnici oblečení mají a miminko oblíknou, takže to není nezbytnost, minimálně ale budete potřebovat něco, v čem mimčo odvezete domů. Rozhodně potřebujete hodně tzv. bodýček. Počítejte s tím, že si je dítě počůrá (obzvlášť, pokud je to kluk) a takových bodýček můžete za noc potřebovat třeba i 3. Takže doporučuju vzít si jich tak 5. S dlouhým rukávem budou ok. Určitě se hodí ponožtičky, stačí 2 páry. Dupačky taky nejsou k zahození, brala bych tak 2 ks. Na cestu se můžou hodit i nějaký ty tepláčky/polodupačky, případně kabátek. Záleží na tom, jak moc je velká zima. Dítě by prý mělo mít o 1 vrstvu víc, než máte vy. Takže pokud jdete ven v triku, dítěti dejte ještě mikču. Určitě nezapomeňte na čepičku, případně rukavičky, ty ale náš malej vůbec nechtěl (a většina dětí je prý nemá ráda). Co se týče velikosti, to si můžete hodit korunou. Mně se například narodil drobek s délkou 46 cm, takže i to nejmenší, co většinou doma máte, tzn. velikost 50 (velikost dětského oblečení by měla odpovídat velikosti dítěte v cm, kdybyste nevěděly), mu bylo strašně veliké. Což ale nijak nevadí. Horší by byl opak. Zkuste vzít od každého trochu, velikost 70 už ale asi třeba není (to bych vás dost litovala :D).
  • Autosedačka - must have.
  • Zavinovačka do autosedačky - supr věc, pokud nemáte tak maličký miminko, že v tý zavinovačce plave. Pak doporučuju mít s sebou aspoň jednu dečku, do které miminko zabalíte nebo ho přikryjete. Zavinovačky obecně jsou parádní, určitě doporučuju mít s sebou alespoň jednu, pro jistotu možná i dvě, kdyby si mimčo jednu počůralo.
  • Látkové plenky - v podstatě jsem nepotřebovala, mimčo mi nezvracelo a dole dostávalo jednorázovky, ale určitě je dobrý něco mít. Dvě by měly stačit.
  • Kosmetika pro miminko - v porodnici by tohle měli mít, ale můžete si přivézt a používat svoje přípravky. Já měla s sebou olejíček, kterým jsem malého naolejovala po koupeli a pudr na opruzeniny, který jsem vůbec nepoužila. Když sestra ukazovala koupání, myla malého mycím gelem a šamponem, nicméně já malého od té doby myla vždy jen vodou (i ty vlasy) a bohatě to stačí, není třeba žádných mýdel.
  • Dětská deka - jak jsem psala u bodu se zavinovačkou, určitě si vemte alespoň jednu dětskou deku na přikrytí nebo zabalení.
Já osobně bych přidala ještě pár věcí:

  • Partner - u porodu k nezaplacení! Ne ani tak proto, že by byl psychická podpora (i když to určitě taky!) nebo zmírňoval bolest (i když někomu partnerské masáže můžou být příjemné), ale hlavně proto, že vám dělá sluhu. Nosí pití, pomáhá se přesouvat z místa na místo, připravuje vanu nebo sprchu, přivolává doktory atd.
  • Ricinus Communis 5 CH - pokud je pro vás důležité kojení, pak doporučuju koupit a vzít s sebou do porodnice tohle homeopatikum, které podporuje tvorbu mateřského mléka. Ze 3 různých (osobních) zdrojů vím, že opravdu funguje a mlíko se spustí klidně hned druhý den, zatímco ostatní čekají třeba 3. I mně se spustilo do 24 hodin od přikládání mimina. Dá se to sehnat normálně v lékárně, stojí cca 100 Kč a v pohodě vystačí 1 balení. Bere se 5 kuliček 4x denně. Společně s kojícím čajem z vás tenhle zázrak udělá chodící mlíkárnu :D
  • Stahovací kalhotky - uvidíte, jak se budete tam dole cítit, pokud v poho, pak doporučuju začít co nejdřív nosit stahovací kalhotky, které krásně pomůžou zavinout dělohu a vrátit tak váš břišní fald do původní podoby. Ty od Belindy, co se daj sehnat v drogeriích, nebrat. Nejsou dobrý.
  • Taška do auta na cestu do porodnice - abyste nezasvinila auto, je dobrý si připravit a vozit pro jistotu s sebou pár věcí: jednorázovou podložku, kterou si pak dáte pod sebe, pár klasických vložek, kdyby vám praskla voda, toaleťák, kdybyste dostala cestou průjem, náhradní kalhotky, vodu na pití a deku, aby vám bylo po cestě příjemnějš, pokud to nemáte kousek. Taky bych si pár týdnů před porodem stáhla do telefonu aplikaci na měření kontrakcí, ať to nemusíte jako my hledat na poslední chvíli. Já na iPhone stáhla úplně obyč a zdarma s názvem "Contractions".
  • Polštářek na sezení s dírou uprostřed - já nepotřebovala, protože jsem měla opravdu jednoduchej porod bez jakýchkoli poranění, ale od ostatních, co to tak lehký neměly, vím, že tenhle polštářek je k nezaplacení. Vypadá jako donut.
  • Mast na poranění - zase individuální podle toho, jak moc budete zraněná. Velkou chválu jsem slyšela na gel Mithra od firmy Nobilis Tilia.
Poslední věc - jestli za váma do porodnice půjde nějaká návštěva, řekněte jí, ať vám přinese nějaký dobrý a hlavně vhodný jídlo! V porodnicích totiž nedbají na to, že jste kojící matka, a klidně vám k snídani i k večeři naservírujou čerstvý pečivo, k obědu kynutý knedle a ke svačině mandarinku (nic z toho by se v tomhle stavu nemělo jíst!). Úplně nejlíp uděláte, když se na konkrétních jídlech domluvíte ještě před porodem a rodina vám je pak donese, až bude čas. Já byla opravdu vděčná za každé zdravé jídlo, které mi kdo přinesl (díky, Báro!).

Seznam teda ode mě máte, takže koho to čeká, přeju hodně štěstí! Následovat bude seznam věcí, který mít připravený ještě před porodem doma, protože o tom se vůbec nemluví, ale je  to možná ještě důležitější než taška do porodnice!


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 





září 01, 2017 / by / 5 Comments

5 komentářů:

  1. Moc díky za skvělý přehledný článek. A takový rozumný, bez zdrobnělin a telenovelových výlevů. Blog hodlám sledovat a moc se těším na slibovaný článek o tom, co mít nachystaného doma.... Jinak - já bych byla na porodní plán zvědavá. Jen pro inspiraci. Mně to čeká za necelého čtvrt roku, tak ať vím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Kláro, jsem strašně ráda, že ty články k něčemu jsou :-) To abych si teda s tím dalším článkem pospíšila! Ohledně porodního plánu - ráda ti ho pošlu, hoď mi soukromou zprávu na Facebook: https://www.facebook.com/ejanousek (asi už je čas vytvořit blogu vlastní stránku).

      Vymazat
  2. Díky Evi za seznam! Je to pro mě moc hrozně užitečný. Teď se ještě vrhnu na seznam věcí, co mít doma před porodem. Díky, díky, díky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač! Dej pak vědět, jestli jsi měla něco navíc a hodilo se to nebo naopak něco chybělo :)

      Vymazat
  3. Díky moc za článek, já vycházela z tohoto článku a taky si nemůžu stěžovat :-) Tak třeba někomu pomůže: https://www.plenylevne.cz/blog/co-s-sebou-do-porodnice/

    OdpovědětVymazat