Post Top Ad

čtvrtek 18. července 2019

Příprava na porod


Kolem porodu se traduje spousta (babských) rad, tak sem přidám moje zkušenosti a návod :)

Měly byste (ano, vy ženy) vědět, že do ukončeného 34. týdne těhotenství je dobré posilovat pánevní dno, a to proto, abyste se tam dole pak rychlejš dostaly do formy a zároveň abyste se předčasně neotvíraly a mimino nešlo ven nedopečený. Cvičí se tzv. Kegelovy cviky, spoustu inspirace vám najde strejda Google. Naopak, od ukončenýho 34. týdne je dobré pánevní dno uvolňovat, aby se svaly připravily k porodu (cviky by vám měli ukázat na těhotenských cvičeních nebo zkuste zagooglit, případně napište přímo mně, zkusím vám je popsat).

Mezi další pomocníky pro hladký průběh porodu, který mám sama na sobě odzkoušený z prvního těhotenství a který se zařazujou do programu právě od ukončeného 34. týdne, se řadí:

1) Masáž hráze

  • Měla by být prevencí proti nástřihu, protože se díky ní zvýší elasticita toho nejvíce namáhaného místa při porodu
  • Je dobré využít nějaký olej k masáži určený. V prvním těhotenství jsem měla zbytek od Saloos, pak už se mi nechtělo nic kupovat a využívala obyčejný kokosový olej bez parfemace. Teď se ke mně dostal olej od Weledy, který používám. Nádherně voní.
  • Masírujte ideálně každý den po dobu cca 5 - 10 min až do porodu.
  • Moje zkušenost - s hrází nebyl při porodu jediný problém i přesto, že mi v porodnici furt tvrdili, jak jsem ouzká. A to jsem masírovala jen 14 dní, protože Papoušče vykouklo dřív.

2) Pití maliníkového čaje

  • Maliník působí na dělohu, uvolňuje pánevní dno, což je pro porod žádoucí.
  • Různé zdroje uvádí různou intenzitu pití, moje lektorka kurzů pro těhotné, pí Kepková, radí pít 1 litr slabého odvaru denně (cca 2 polévkové lžíce na 1 litr vody, usrkávat v průběhu dne)
  • Vyzkoušela jsem jak sáčkový, tak sypaný maliník, a rozdíl mi tedy přišel obrovský, dávám přednost určitě sypanému. Ten sáčkový mi chutnal jako jakýkoli neurčitý bylinkový čaj, v tom sypaném je poznat specifická chuť. V Plzni seženete sypaný maliník třeba v Bioplanetě (bio kvalita od Sonnentor) nebo v obchůdku HerBio v ulici V Šipce (tam chodím pro všechny sypaný bylinkový čaje).
  • Moje zkušenost - porod proběhl rychle a hladce, za 3,5 hodiny od prvního příznaku bylo hotovo, dítě venku na druhou kontrakci, bez jakýhokoli poranění. Takhle bych to přála všem, fakt. Samozřejmě těžko říct, jestli měl maliník nějaký vliv na takový hladký průběh, každopádně jak jsem čajovej typ, tak mi jeho popíjení nijak nevadilo, naopak jsem měla takovej ten dobrej pocit, že pro zdárný průběh dne D něco dělám. A to se taky počítá!

3) Pojídání lněného semínka

  • Tohle malý hnědý semínko by vám mělo zvýšit sekreci tam dole, což pak umožní snazší průchod mimina. Jako když byste se chtěly sklouznout v plavkách po suchý a po mokrý skluzavce. Mokrá lepší, že jo ;)
  • Podle lektorky kurzů by se měla jíst denně 1 polévková lžíce, ideálně semínko pořádně rozkousat. Nezapomeňte ho zapít vodou (alespoň 2 dcl), abyste se pak nepotýkaly se zácpou. Pokud vám to není proti srsti, můžete taky nechat semínko nabobtnat ve vodě, až se z něj stane takovej sliz, a ten pak vypít. Já tohle teda neriskovala, nesnáším jakýkoli šlemovitý konzistence.
  • Semínko jsem si sypala normálně na namazanej chleba a řádně se snažila rozkousat každý sousto, případně jsem jím posypala nakrájené ovoce, dala do jogurtu, do kaše atd. Když ho vměstnáte do nějakýho poživatelnýho jídla, ani ho nepoznáte :) Sehnat se dá dneska už snad v každým supermarketu, obchodě se zdravou výživou nebo ho maj i v DMku.
  • Moje zkušenost - jak už jsem psala u maliníku, porod měl naprosto hladký průběh i přesto, že měl personál obavy o mojí (prý) úzkou pipku. Papoušče bylo po porodu teda fest od mázku, ale netuším, jaká je norma, mně to prostě přišlo hodně. A taky jsem si všimla (jak u prvního těhotenství, tak teď), že se mi zvýšila produkce toho bílýho tam dole ve chvíli, kdy jsem semínko začla pojídat. Takže mám i viditelný důkaz, že to nějakým způsobem funguje. Alespoň u mě.
Existuje samozřejmě spousta dalších vychytávek, ty jsem ale nevyzkoušela, tudíž o nich nemůžu referovat. Jestli máte vy něco, co pomohlo, případně nepomohlo, dejte vědět!


července 18, 2019 / by / 0 Comments

Žádné komentáře:

Okomentovat