Post Top Ad

úterý 28. března 2017

Lyžování v těhotenství?


Před otěhotněním vás ani nenapadne, kolik věcí se pro vás jako ženskou najednou v době těhotenství změní! Jednou z nich je i sport. Jak jsem se všude možně dočetla, těhotenství sice není nemoc, ale určité sporty (a že jich není málo!) nejsou doporučovány. Mezi ně patří taky sjezdové lyžování, a to zejména pro vysokou možnost (i nezaviněného) pádu. Na konci března jsme ale přesto všechno vyrazili s kamarádama na lyže.

Názory těhotných se na lyžování liší, jedna píše, že nebyl problém a lyžovala skoro celé těhotenství, druhá zas, že byla svědkem potratu po pádu ... Je to stejné asi jako se vším - člověk by měl sám zhodnotit svou vlastní situaci. Jsem trochu magor, takže jsem si nakonec lyžařskou dovolenou nenechala ujít. Ovšem nejsem zas takovej magor, abych se nebála, že se něco stane, počítala jsem tedy s variantou, že se na lyže nakonec třeba ani nepostavím a budu prostě jen vegetit.

Velkým uklidňovákem byl fakt, že jsme netrávili zimní dovolenou na českých sjezdovkách, ale rozhodli se vyrazit do rakouských Alp, kde je podstatně menší koncentrace lyžařů na jedné sjezdovce, větší koncentrace a výběr lehkých modrých sjezdovek a v neposlední řadě, dle mého vlastního názoru, i menší koncentrace alkolyžařů. Výběr padl na středisko Kaltenbach/Hochfügen v oblasti Hoch Zillertal, které je dostatečně velké, aby se lidi rozložili, nabízí spoustu nenáročných modrých nebo červených sjezdovek a většina lanovek je opravdu pohodlná. Abych se nenudila v případě, že bych se na svah neodhodlala, vybrali jsme ubytování Stadlpoint s wellness centrem v nedalekém Riedu, který je od hlavní lanovky vzdálen jen cca 5 min jízdy autem, pro imobilní je k dispozici vlastní miniskibus parkující přímo před penzionem a jezdící každých půl hodiny. Ubytování bylo opravdu krásné, vyvedeno v typycky rakouském stylu, apartmán byl opravdu prostorný (55 m2) a čistý, dokonce jsme měli k dispozici velkou terasu! Wellness v suterénu penzionu mile překvapil - k volnému užívání nabízel 3 druhy saun (finskou, parní a infra), odpočívárnu i ručníky.




Jak to ale nakonec dopadlo se samotným lyžováním? Samozřejmě mi to nedalo a hned první den po příjezdu vyrazila s ostatními ráno na svah s tím, že se případně uvelebím v nějaké příjemné horské hospůdce a budu se opalovat, počasí nám totiž přálo. To nakonec nebylo vůbec třeba, protože na sjezdovkách opravdu nebyl žádný nátřesk, nepotkala jsem ani žádného egoistického lyžaře/snowboarďáka, který by ostatní ohrožoval svou agresivní jízdou. Samozřejmě jsem se, obzvlášť v průběhu prvních jízd, obávala pádu či čehokoli jiného, co by mohlo Papouščeti ublížit, po pár obloučcích dolů se ale tyto obavy rozplynuly a já už si jen užívala čerstvého horského vzduchu, pohody a sluníčka. Jediné, co jsem uzpůsobila momentálnímu stavu, byla rychlost jízdy (konečně se alespoň naučím jezdit pomalu!) a také počet sjetých kopců (nemusím přece jezdit od nevidím do nevidím i přes únavu!). Jeden den jsem své lyžování zapíchla už po obědě, protože jsem se prostě cítila unavenější. S tím je třeba počítat, když jste skoro v 5. měsíci :) A taky je třeba počítat s tím, že možná nedopnete vaše staré lyžařské kalhoty, obzvlášť po wienerschnitzelu přes celý talíř ;)
I přesto, že jsem zprvu měla jisté obavy, se nakonec dovolená na lyžích ukázala jako super relax a rozhodně nelituju! Pokud nejste lyžaři začátečníci a normálně nepadáte, nevidím důvod, proč na lyže nejet, tedy v případě, že se chystáte do zahraničí a uzpůsobíte náplň svého dne momentálnímu fyzickému (a třeba i psychickému) stavu.

TIPY:

  • Pojištění - nezapomeňte na pojištění, které by případně krylo i náklady související s těhotenstvím. Já ho měla od Generali, myslím, že typ Sport, a událsti spojené s těhotenstvím kryjí prý do 24. týdne těhotenství (psala paní/slečna přímo na Generali chatu). Naštěstí jsem ho nepotřebovala :)
  • Opalovací krém na obličej - protože kůže nastávajících matek je prý citlivější a lehce se na ní můžou objevit pigmentové skvrny (rada od sestřičky na gynekologii).
  • Padnoucí lyžařské oblečení, zejména kalhoty - jsou vám ještě ty vaše původní? Vyzkoušet předem!



března 28, 2017 / by / 1 Comments

1 komentář:

  1. Já jsem manželku v těhotenství držel od všech sportů. Jeden nikdy neví. Stačí vteřina a mohla by si nějak ublížit a za to to nestojí. Teď si to vynahrazujeme. Dceru nám pohlídá babička a my jezdíme v létě na kole a přes zimu na lyžích, nebo si jdeme zabruslit. Manželka nám všechno sbalí do hokejové tašky , takže jakmile máme hlídání, tak můžeme vyrazit :-) .

    OdpovědětVymazat