Post Top Ad

čtvrtek 30. března 2017

Nemoc v těhotenství

Představte si to peklo, když máte zánět dutin. A teď to peklo zdvojnásobte, možná ztrojnásobte, a máte přrdstavu  o zánětu dutin v těhotenství. Co s tím?

Na záněty dutin trpím. V podstatě vždy, když chytnu obyčejnou rýmičku, tak se mi z ní po pár dnech vyklubou "dutiny". V posledních letech jsem se naučila jednu důležitou věc - zánět dutin (a vlastně spousta dalších nemocí) se nemusí řešit hned antibiotiky. Vždycky mi stačí si na pár dní lehnout, být v teple a prostě kurýrovat. Samozřejmě tento postup trvá mnohem déle než s antibiotiky, na druhou stranu mám pak ale radost z toho, že jsem nemoc překonala bez toho, abych do sebe zbytečně cpala cizí látky. Aby bylo jasno, pokud by se stav horšil nebo jsem dostala jakoukoli jinou (horší) nemoc, se kterou nemám zkušenosti, samozřejmě bych upalovala k doktoru a antibiotika brala. Od toho tu přece jsou - aby pomáhala v případech, kdy nic jiného nepomůže. To ale není případ zánětu dutin. Takže jak ho léčit v těhotenství?

Za prvé - zalézt do postele a být v klidu, ideálně ani nepracovat (bohužel není můj případ).
Za druhé - kapky do nosu, které známe z reklam, jsou v těhotenství nevhodné, tak pozor na to! Pokud už si do nosu musíte něco kapat, pak zvolte Vincentku (prodávají už i jako nosní sprej v lékárnách) nebo nějaké jiné přírodní kapky. To, že jsem udělala dobře, když jsem si nenakapala do nosu, mi potvrdili i na gyndě, takže to opravdu není jen můj výmysl.
Za třetí - omezte, ideálně úplně vyřaďte mléčné výrobky - zahleňují, což je teď to poslední, co potřebujete.
Za čtvrté - existují různé triky na uvolnění nosu. Já obvykle aplikuju následující: máčení rukou po lokty a nohou po kotníky v horké vodě v předklonu, přikládání zázvorovýho obkladu na dutiny, prohřívání dutin infralampou, inhalace vincentky nebo vlastnoručně připraveného solného roztoku, při bolestech hlavy pak namazání čela tygří mastí a spaní v čepici. Dnes jsem také prvně zkusila zasunutí uchošťoury namočené do nosních kapek (v mém případě tedy do Vincentky) hluboko do nosních dírek, jak radí zde.

Teď už se jen obrnit trpělivostí a počkat, až se dutiny uvolní a vy zas budete moct normálně fungovat. Jeden hrozný zánět dutin (horší než všechny předchozí) jsem prodělala v polovině 3. měsíce. 2x jsem pak byla na kontrole u gynekologa, všechno bylo v pořádku, takže nemusíte mít zbytečný strach 😊

Tak ať jsme všichni zdraví (skoro bych si na to připila, jenže čím? :D)
března 30, 2017 / by / 0 Comments

Žádné komentáře:

Okomentovat