Post Top Ad

pátek 7. července 2017

Přibírání v těhotenství: 1. trimestr


Jedním ne příliš vítaným doprovodným jevem těhotenství je přibírání na váze budoucích mamin. Některé z nás to berou sportovně a jako přirozenou součást tohoto životního období (můj případ), jiné tahle skutečnost může od těhotenství dokonce odrazovat. Jak jsem to měla s přibíráním já?

Celý život jsem celkem štíhloň, při výšce 165 cm si už dlouhou dobu držím váhu okolo 55 kg. Tak nějak jsem vážila i před otěhotněním. No, možná to bylo 56 kg 😏.

Podle nejrůznějších zdrojů sposta budoucích mamin v 1. trimestru nepřibere vůbec, málo nebo dokonce zhubne! To jsem třeba nevěděla až do chvíle, než moje váha spadla na 53,5 kg ve 13. týdnu (tedy na konci 3. mesice = 1. trimestru). I sestřička na gynekologii se mě po zvážení zeptala, čím to je, jestli je mi hodně špatně. No, ono když do sebe díky 3měsíční kocovině bez tý zábavy večer předtím nedokážete dostat nic jinýho než párky, tropický ovoce (který normálně vůbec nejím) a řepu od babi, tak se to holt někde projevit musí.

Tady je vidět vývoj mé váhy během prvního trimestru. Pro zaznamenávání hmotnosti používám aplikaci Nutrimimi.

Ale žádnej strach! Dítě si z těla matky dokáže vydolovat to, co potřebuje, a nechat tam to, co až tak užitečný není. Takže i přes tuhle hrůzostrašnou stravovací morálku-nemorálku během toho nejdůležitějšího období vývoje se ten malej prďola vyvíjel podle ultrazvuku přesně podle tabulek.

Takže jestli vás ubývající váha v 1. trimestru znervózňuje, vězte, že pokud je to jen pár kil jako v mém případě, navíc nezvracíte a mimino vevnitř roste dobře (zjistíte u doktora/doktorky), není se z čeho znepokojovat, naopak! V daších měsících se budete radovat z toho, že jste vlastně pořád ještě "na svým"! O kilech v dalších trimestrech ale zas příště :) Vy mi zatím napište do komentářů, jak se tvářila vaše váha na první trimestr!


července 07, 2017 / by / 2 Comments

2 komentáře:

  1. Mám za sebou čerstvě první trimestr a musím říct, že mě až překvapilo, že jsem pořád na své váze (62kg). Už jsem myslela, že je něco špatně, že nepřibírám, ale když to tady čtu, tak jsem zase v klidu. Uvidím kolik budu mít před porodem :-)) Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Načetla jsem toho o tom spousty a opravdu můžeš být v klidu, je to prý hodně častý jev. Já a hodně holek okolo jsme toho důkazem :) Držím palce, ať to malý dobře roste a všechno je v tom nejlepším pořádku i další dva trimestry!

      Vymazat