Post Top Ad

čtvrtek 13. července 2017

Přibírání v těhotenství: 2. trimestr

Už jsem začínala být nervózní z toho, že jde váha furt dolů místo toho, aby stoupala (kdyby mi tohle někdo řekl před pár měsíci, ťukala bych si na čelo), když to konečně přišlo! V 17. týdnu, tedy cca na přelomu 4. a 5. měsíce, konečně váha ukázala vyšší číslo než posledně. Celých 54,5 kg! Tak mě to nabilo zvědavostí, jak to bude probíhat dál, že jsem se začla vážit mnohem pravidelněji než předtím. Přibírala jsem pomalu, ale jistě. No posuďte:



Na konci 2. trimestru už jsem měla krásných 58,8 kg, tedy cca o 3 - 4 kg víc než před otěhotněním. Možná si říkáte, že je to málo. Nejste jediná/jediný (genderová vyrovnanost, neee?). Můžu vás všechny ale ujistit, že ten malej (ne)tvor vevnitř roste podle tabulek. Akorát má možná míň prostoru než ostatní vetřelci. No co, alespoň ho cítím i přes tu placentu, co ji mám vepředu na břiše.

Jak už jsem psala v 1. díle o přibírání, na začátku jsem díky nechutenství zhubla. Co jsem dělala 2. trimestr, že se to zas až tak moc nehlo?

Rozhodně neřeším, kolik toho sním. Když mám hlad, tak se najím, když ho nemám, tak si počkám :) V podstatě moc neřeším ani to, jestli jím tučná nebo jiná "kynoucí" jídla. Dokonce mám v těhotenství častější chuť na sladké, a to jsem ho nikdy nejedla. Když už ale tělo něco takovýho nezdravýho chce, snažím se najít menší zlo, takže např. sladké jím buď kvalitní hořkou čokoládu nebo něco domácího, sušenky, bonbóny apod. jsem měla opravdu jen ve stavu nouze. Mekáčové období (tedy 1. trimestr) je za mnou, takže jsem ve 2. trimestru opět pomalu ale jistě začala do jídelníčku zařazovat lehčí jídla a zeleninu (na kterou jsem se v "prváku" nemohla ani podívat). Kolem 21. týdne jsme byli na 14denní dovolené v Chorvatsku, kde jsem se doslova cpala rybama a mořskýma plodama. Čemu se teda striktně vyhýbám a daří se, jsou slazené nápoje typu cola, fanta atd. Když tak o tom přemýšlím, tak je to vlastně to jediný, čemu se mi podařilo zatím vyhnout :D

Díky tomu, že jsem nezůstala doma na nemocenský (ačkoli mi ho na kontrolách pokaždé nabízeli, úplně pro nic za nic), jsem měla pořád alespoň nějakej zápřah. K tomu jsem až do 6. měsíce chodila na jógu, kterou jsem dělala už před těhotenstvím. Zároveň jsem cca koncem 5. měsíce začala chodit na těhotenské cvičení (v tu dobu pro mě bylo naprosto fádní!), i když jen 1x týdně. A díky lyžařské dovolené v 18. týdnu a další dovolené na začátku 5. měsíce jsem taky měla pohybu až dost, protože v Chorvatsku jsme denně nachodili kolem 10 km.

Nedokážu říct, jestli se na tom mém malém náběhu váhy podílely všechny výše popsané faktory nebo jestli je to jen a jen genetika a i když budete akční, tak prostě budete mít 20+ kg nahoře, každopádně musím říct, že jsem za tuhle skutečnost neskutečně vděčná, protože jen díky tomu, že nemusím nosit příliš hmoty navíc, se zatím o sebe dokážu plně postarat a v podstatě nejsem vůbec nijak omezená co se pohybu týče.

Začátek "druháku"
Konec "druháku"



července 13, 2017 / by / 2 Comments

2 komentáře:

  1. Tak jo! Běhala jsem do posledního dne 4x týdně, a to byl prosinec. Protože jsem přenášela, pohyb jsem zvyšovala a výsledkem těchto faktorů bylo 22 kilo navíc. Závěrem jen toto - příroda je sviňa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď si připadám jako největší lenoch na světě! Klobouk dolů, běhat s pupendem.

      Vymazat