Post Top Ad

neděle 17. června 2018

Hubnutí po porodu

Pozor, velký téma! Shazování poporodních kil. Jsou ženský, který kvůli tomuhle strašáku dokonce nechtěj děti. Já se toho nijak neobávala, i když cílené shazování mi nikdy nešlo. Už před porodem jsem si teda plánovala, jak budu Papoušče uspávat u cvičení na orbitracku (mimina maj prej ráda takovýhle zvuky, ne?). Realita byla ale naprosto jiná. Skončila jsem totiž cca 9 kg POD předtěhotenskou váhou. Jak se to stalo?

V těhotenství jsem moc nepřibrala, jen 6 kg. Nijak jsem se neomezovala, prostě to tak vyšlo. Bylo teda jasný, že shazování nebude zas až taková fuška. Přece jen shodit 6 kg nebo 20 kg, to je určitě dost rozdíl a rovnou říkám, že obdivuju všechny, které těch 20 a víc kilo navrch dokázaly sundat dolů! Na fotkách níže vidíte, jak jsem vypadala pár dní před porodem.
















V porodnici ženský často nechaj hodně kil, klidně i 10. Já se domů vrátila po 3 dnech o 3 kila lehčí. Papoušče vážilo necelých 2,5 kg, placenta prej váží kolem 0,5 kg, něco voda ... No nějak mi ty počty nesedí. Možná jsem zadržovala vodu. Podle toho nafouklýho obličeje na fotce níž je to dost možný. Domů jsem se vracela s takovým lalokem místo břicha a upřímně - myslela jsem si, že už se to nikdy nevrátí zpátky. Nevěřila jsem totiž, že by tělo bylo tak strašně pružný.


Ihned po příjezdu domů jsem nasadila stahovací kalhotky a nosila je v podstatě pořád (nejsem špindíra, měla jsem jich samozřejmě víc!), dnem i nocí, po dobu cca 14 dnů. Nevím, jestli měly takovej efekt ty stahováky nebo by se břicho zatáhlo i tak, každopádně po těch cca 14 dnech už jsem si nepřipadala tak zle, dokonce jsem si troufla i odhodit vršek a jít mezi lidi do plavek! Tehdy jsem si myslela, že už vypadam fakt dobře, zpětně ale na fotkách vidím, že jsem byla ještě pořád taková napuchlá. A co na to paní váha? Ta už v tuhle dobu ukazovala mých předtěhotenských 55 - 56 kg. Kalhoty si to teda nemyslely, ty mi jednoznačně ukázaly, že na svým ještě nejsem. Takže jsem pořád dokola oblíkala hadry na gumu, páč do těch původních jsem se v tuhle dobu ještě nevešla a když, tak hoooodně těsně. Krásná ukázka toho, jak může být váha relativní!

10 dní po porodu

Po těch cca 14 týdnech jsem přestala nosit stahováky, možná občas, když jsem potřebovala vypadat dobře, jsem si je vzala, ale viděla jsem, že břicho už nevypadá jako klokaní kapsa. Váhově jsem byla na svým, tak jsem nic nehrotila. Tehdy jsem netušila, že mi zanedlouho budou všechny hadry velký a já budu řešit problém opačný - jak nabrat. Cca měsíc po porodu už jsem vážila míň než před těhotenstvím a byla jsem s postavou naprosto spokojená. Hodně jsem chodila s kočárem na procházky, běhala kolem malýho a domácnosti, občas si nestihla dát pořádný jídlo a dost striktně dodržovala kojící stravu (žádný pečivo ani jiné kynuté "pochoutky", žádnej cukr, žádné mléčné výrobky, omezení masa + vyřazení některých nadýmavých druhů zeleniny). To všechno nejspíš přispělo k tomu, že váha letěla pořád dolů. Kalhoty mi už začínaly bejt celkem dobře, i když ještě ne všechny. Např. fotka níže je měsíc a půl po porodu a legíny, co mám na sobě, jsou velikosti M a tehdy mi byly akundrát.

Měsíc po porodu

Kolem měsíce po porodu jsem začla i lehce posilovat břicho a ostatní části těla. Nevím teda, jestli jsem udělala dobře, někde jsem slyšela, že břicho by se mělo nechat v klidu snad 3 měsíce ...

Skoro 2 měsíce po porodu váha ukázala necelých 52 kg. To už jsem byla nadmíru spokojená, protože moje vysněná váha, tj. ta, při které se cítím dobře, je někde kolem 53 kg. Nijak cíleně jsem tedy necvičila a jedla vždy, když přišel hlad nebo byl čas :D Dokonce jsem se dokopala (nebo spíš partner mě dokopal) k tomu, abych nasadila zpátky do pupíku pearcing, což jsem si vyfotila, protože pupík mi po porodu zůstal docela vystrčenej a já tuhle fotku posílala partnerovi s tím, že si nejsem jistá, že to ještě vypadá dobře ...

2 měsíce po porodu

2,5 měsíce po porodu jsem si koupila krásnou kojící podprdu v Praze v Caresse. Záměrně jsem tam šla až s odstupem času, protože jsem si chtěla být jistá, že mi ta kráska padne jak ulitá celý kojící období. No ... tak cca 7 měsíců po porodu už jsem jí zapínala na nejmenší možnej obvod a košíčky plandaly :-/

3 měsíce po porodu váha ukázala 49,5 kg, a to byl přesně ten okamžik, kdy jsem už přestala být spokojená. Za prvé už mi nebyly ani ty kalhoty, které jsem sušila nahoře ve skříni s cedulkou "až drobet zhubnu", musela jsem tedy nakoupit nové (ještěže existujou bazárky!). V zrcadle už se mi ukazovala spíš kostřička než kojící máma (kde jsou prsa???), navíc dost vyplul na povrch povislej zadek. Orbitrack leží ladem a sedá na něj prach. Pro ilustraci přikládám fotky (dělala jsem je kvůli "novým" džínům z bazárku, ale je na nich trochu vidět postava).

3 měsíce po porodu

Kolem toho 3. měsíce jsem navíc začla jíst jak prokopnutá (dvojité porce všeho) a přesto pořád měla hlad. A váha furt klesala ... Nechápu. Dokonce jsem už i trochu polevila a občas si dala kousek sýra. Taky jsem v tuhle dobu začla jíst sladký, páč mi prostě chyběla energie. Papoušče dostalo růstový spurt a já nestíhala vařit zdravé sacharidy, tak si je tělo vyžádalo jinak. V lednu, tj. cca 5 měsíců po porodu, jsem začla chodit na Powerplate, nikoli abych zhubla, ale abych zpevnila to všechno, co na mě viselo. Nejvíc mě trápil (a dodnes trápí) povislej zadek.

5 měsíců po porodu

Když bylo Papouščeti půl roku, neměla jsem na sobě už snad ani gram tuku. Všechno mi vysál, otesánek jeden!

Půl roku po porodu

Naštěstí už začaly příkrmy a trochu se snížila spotřeba mlíka. Očekávala jsem zvýšení váhy. To se taky stalo, cca o 1 kg. Měla jsem radost. Dokonce se váha vyšplhala nahoru v době masopůstu, který jsem tehdy držela (40 dní bez masa) - to jen pro hnidopichy, který by si třeba mysleli, že když člověk vyřadí nějakou potravinu, musí zákonitě zhubnout.

Asi tak měsíc se váha držela, pak teda zas spadla o to kilo míň. Už jsem si zvykla na ten pohled do zrcadla, menší kalhoty taky nakoupený. Omezila jsem své několikakilometrové vycházky s kočárem a váha několik měsíců zůstala stejná. Všude jsem rozhlašovala, že už nehubnu. Ani jsem neměla ten pocit, že bych měla. Na rozdíl od prvních měsíců už si dokážu najít čas na pořádný jídlo. Dost nemile mě překvapilo, když jsem si 1. května (8,5 měsíce po porodu) stoupla po delší pauze na váhu a ta ukázala opět o něco míň než dřív. K tomu jsem vyndala letní šatník a málem se rozbrečela, protože mi skoro nic nebylo! Kraťasy, džínový sukně, capri kalhoty, šaty ... Všechno budu muset dokoupit! To se mi to poporodní hubnutí pěkně prodražuje ...

Zcela upřímně říkám, že mě to neba a kdybych krapet přibrala, vůbec mi to nebude vadit. Na Powerplate už dávno nechodim, nějak nebyl čas a energie po ránu (a večer je tam moc lidí). Na dlouhý procházky s kočárem už taky ne, páč Papoušče přestalo spát a pak se tam nudí a vyskakuje. Jídlo teď dost prasim, dokonce i to pečivo si dávám častějc než dřív. Mléčný výrobky teda pořád držim, páč Papoušče po nich ublinkává a i mně je bez nich líp. Cukr jsem stále 100% neodbourala, i když už je to lepší. Kojení ubývá s tím, jak se Papoušče víc a víc zasytí jídlem. Doufám tedy v brzké tlustější zítřky :D

Na závěr shrnutí toho, co konkrétně fungovalo u mě:

  • Kojení - je strašně energeticky náročný, takže pokud kojíte, je velká šance, že se rychle dostanete na svou původní postavu
  • Procházky s kočárem - každý den jsem chodila min. 5 km v tempu, většinou spíš tak kolem 10 km. Žádné vysedávání s maminama na lavičce v parku!
  • Strava - samozřejmě hraje při hubnutí roli, záměrně jsem ji ale dala až na 3. místo, protože já jedla (kromě těch prvních týdnů, než jsem si osvojila, co a jak) fakt hodně.
  • Změna životního stylu - dřív jsem v podstatě celý den proseděla. Teď je pro mě sezení svátkem. I když nejdu zrovna svých 10 km s kočárem, jsem neustále v pohybu. Uklízení, vaření, hraní si s Papouščetem, teď už i lezení za tím malým neposedou ...


Nic víc, nic míň. Znovu říkám, že obdivuju ty, které přibraly několikanásobně víc než já a povedlo se jim to shodit. Myslím, že zanedlouho už mi předchozí body nebudou stačit a začne dril, abych nenakynula zpátky do těhotenských kil :D


června 17, 2018 / by / 1 Comments

1 komentář:

  1. Děkuji Vám moc za tento článek. Já si nedávno četla jeden také suprový článek, kde se testovali různé odšťavňovače a myslím si, že každý kdo se snaží hubnout a snaží se vařit jen pro sebe a tím tak ušetřit, se mu takový odšťavňovač také může hodit. Já tedy alespoň za sebe mohu jedině doporučit.

    OdpovědětVymazat