Post Top Ad

neděle 1. října 2017

Těhotenské symptomy

"Dneska ráno jsem zvracela." "A nejsi těhotná?" ... Tak takhle nějak to vypadá, když už máte ňákej ten věk a pronesete, že jste zvracela. Je totiž všeobecně známo, že těhotný ženský zvracej. Hlavně prý ráno. A moje osobní zkušenost s různými těhotenskými symptomy?


1. měsíc:

Zvracení
Po návštěvě táty a ochutnávce asi 5 různých bramborových salátů, které normálně vůbec nejím, jsem dostala neuvěřitelnou střevní chřipku. Blila jsem celou noc a celý den, k tomu zvýšená teplota. Když jsem pak tuto skutečnost vyprávěla tátovi, pronesl památnou větu: "A nejsi taky březí?" Má nevlastní ségra, tou dobou těsně před porodem, totiž zvracela taky. "Neeee, to fakt nejsem." A odjela si užít silvestra do Norska za polární kruh. Semínko pochybností bylo nicméně zaseto. Mimochodem, týden po oplození (tedy cca 2 dny před touto příhodou) jsem si dělala těhotenský test, který vyšel negativní. Za celé těhotenství jsem zvracela pouze 2x. Jednou, když jsem neodhadla únosnou délku čištění zubů, podruhé, když jsem snědla bramboračku s hráškem - brambory a hrášek jsou pro mě zapovězená kombinace, bohužel jsem na to tehdy zapomněla.

Únava
Ten týden v Norsku byl skvělej až na to, že jsem byla taková nějaká slabá. Například jsem nebyla schopná koukat vestoje na exponáty v muzeu. Musela jsem si jít prostě sednout. Vzhledem k tomu, že jsem celkem akčňák, začal přítel něco čuchat. Já si nic nepřipouštěla.


Vynechání menstruace
Měla jsem to v Norsku dostat, nic pořádnýho ale nepřišlo. Jen troška krve asi 2 dny. Hmmm, tak se mi to asi zpozdilo. Přece jen ta střevní chřipka ...

Pocit nafouklého břicha
Ačkoli jsem chodila na velkou úplně normálně, pořád jsem měla pocit strašně nafouknutého břicha. No jo, mám to vlastně dostat, tak se není čemu divit, říkala jsem si.

Nesnesitelnost kalhot
Taky mi byly najednou strááááášně nepříjemný jakýkoli kalhoty jiný než na gumu. Zimní funkční kalhoty na knoflík a na zip byly při každé příležitosti rozepnuté.

První těhotenské (ne)chutě
Pak mi najednou začly strašně vadit vajíčka. Nedokázala jsem sníst ani půlku bagety s lososem a vejcem natvrdo. To už jsem si těhotenství začla připouštět i já a trochu se tedy krotila v pití alkoholu, i když silvestrovská noc s polární září nad hlavou žádnou abstinenci nepřipomínala ...

2. měsíc:

Pozitivní těhotenský test
Po příjezdu domů, což bylo cca 3 týdny od oplození a 5 týden od prvního dne poslední menstruace (jestli jste těhotné, už asi víte, že se všechno počítá právě od tohoto magického dne, který mi ale vůbec nedává smysl), jsem si udělala znovu test. A tentokrát už se 2 čárkama. Kostky byly vrženy a první měsíc těhotenství nějak nepozorovaně za mnou!


Citlivá prsa
Trochu jsem v rané fázi začla cítit prsa. Né že by se mi nalejvaly nebo zvětšovaly (bohužel), ale byly citlivý a maličko bolavý.

Nevolnosti
"Tak kde jsou ty ranní nevolnosti, o kterých se všude píše?", říkala jsem si. Až do 7. týdne jsem se cítila naprosto v pohodě, až mě to trochu děsilo - je tam to mimčo ještě vůbec, když nezvracím? V podstatě jsem se na ty nevolnosti skoro až těšila, a to jen proto, abych věděla, že tam něco je. Tak jsem si je ten 7. týden přivolala. Nevím ale, kdo vymyslel pojem ranní nevolnosti. Mně bylo nejvíc zle zásadně v podvečer a večer. Ne že by mi ráno bylo hej, ale v porovnáním s tím, co přišlo vždy odpoledne, to byla pohoda. Jen čištění zubů ve mně podněcovalo nástup na zaboření hlavy do wc. Tak jsem si zuby vždy jen tak rychle pošolíchala. Přes den v práci celkem pohoda, ale jakmile jsem přišla v podvečer domů, spustilo se to. Až jsem začla jančit, že máme doma nějaký plísně nebo tak něco, že to přece není normální, aby mi bylo všude jinde dobře a jen doma trpěla. Už jsme skoro pozvali někoho na odplísnění, když mi můj gynekolog řekl, že mít nevolnosti jen doma je naprosto normální. Že dokonce zažil případy, kdy ženská zvracela tak moc, až ji hospitalizovali v nemocnici. A tam přestala! Chce to v takovém případě tedy změnu prostředí a nebýt moc doma :D

Přecitlivělost na pachy
S nevolnostmi se pojí moje absolutní neschopnost vkročit do kuchyně, natož otevřít lednici. Ty pachy mi byly tak nepříjemný, že jsem vždycky skoro hodila šavli, když jsem si šla třeba jen udělat do kuchyně čaj. Nic jinýho než jídlo mi ale nesmrdělo.

(Ne)chutě
Taky mi přestalo chutnat všechno zdravé, co jsem do té doby jedla. Najednou jsem nemohla vidět ani obrázek čehokoli zelenýho, přičemž úplně nejhorší byla brokolice. Taky z lososa se mi dělalo šoufl. A ze všech luštěnin. Co vám budu povídat, tohle období rozhodně nebylo ukázkou zdravé výživy. Dokonce jsem párkrát skončila i v mekáči (no fuj!).

Kruhy pod očima
Pod očima se mi asi tak do půlky těhotenství dělaly tmavý kruhy. Ještěže dnešní doba nabízí takový vychytávky, jako je třeba korektor ;)

Zimomřivost
Taky mi v prvním trimestru byla furt zima. V noci jsem spala nabalená v teplých ponožkách a ve svetru.

3. měsíc:


Časté chození na wc
3. a 4. měsíc byl pro mě také ve znamení zvýšené návštěvnosti wc. Ne nějak extrémně, ale přece.

Dušnost
Jeden týden prvního trimestru jsem pociťovala dušnost. Jako by mi nestačil kyslík a nemohla jsem pořádně zaplnit kapacitu plic.

Nízký tlak + mdloby
Ve 3. měsíci se mi taky stala taková nepříjemná věc - skoro jsem omdlela při prezentaci u klienta. Jak jsem se později dočetla, způsobil to nejspíš nízký tlak, kterým mnohé z nás v těhotenství trpí. Mdloby mi po celé těhotenství vyvolávalo dlouhé stání na místě. Chození celý den bylo naprosto ok, ale nesměla jsem se zastavit a zůstat stát :)

4. měsíc:


Chuť na sladké
Jakmile jsem se dostala cca do půlky 4. měsíce, nevolnosti přešly a já tak mohla opět začít jíst jídla, co za něco stojí. Všimla jsem si však, že začínám mít častější chuť na něco sladkého. V mém případě to  znamenalo zhřešit jednou denně. Stačilo málo. I tak to ale byla změna, protože do té doby mi sladké nechutnalo, jedině ten ženský týden v měsíci.

Růst prsou
Prsa se mi nezvětšila, což mě neuvěřitelně vytočilo. Stejně jsem si ale musela pořídit nový podprdy, páč se mi zvětšil obvod hrudníku. Z velikosti 75C jsem přešla na 80C. A klidně bych mohla bývala mít i 85C! 

Suchá kůže
Kůže, zejména na nohách, byla ještě sušší, než normálně. Bez kokosovýho oleje ani krok!

Zánět močáku
Prý častá nemoc v těhotenství. Pro ledviny je jinej stav obrovská zátěž. A s ledvinama úzce souvisí právě močovej měchýř. Doktoři na to napíšou antibiotika, který jsou blbý i tak, natož pak v těhotenství.

5. měsíc:

Růst břicha
Kolem 20. týdne těhotenství, tedy v 5. měsíci, mi začlo růst břicho, což je samozřejmě ten nejvíc příznak těhotenství, na kterej každá z nás čeká. To břicho jsem cítila od začátku, ale byl to jen můj pocit, nikdo jinej neviděl ten špek, co jsem viděla já a můj přítel.


Svědění
Kolem 5. měsíce jsem také zažila týden svědění hlavy. Absolutně netuším, proč to tak je, ale prý je to v těhotenství celkem normální. Už už jsem kupovala přípravky na odvšivení. Pomáhalo častější mytí vlasů (i když ještě nebyly mastný). Sám tenhle nepříjemnej projev odezněl po pár dnech.

Kvalitnější vlasy
Když už jsem u vlasů, že by byly hustší jsem nezaznamenala, ale určitě mi jich zůstávalo míň na zemi a taky byly poddajnější. Kadeřnice si libovala, jak mi krásně drží účes.

6. měsíc:


Křeče
Jak se břicho zvětšovalo, chytly mě v 6. a 7. měsíci párkrát do nohou křeče. Na to pomáhala neperlivá Magnesia nebo hořčík v prášku, co mi už na začátku těhotenství předepsal doktor.

7. měsíc:


Pálení žáhy
V 7. měsíci mě taky asi 2x pálila žáha, což byl pro mě pocit dosud nepoznaný. Mám ale podezření na příliš kořeněné jídlo (a možná i nějakej ten masox/maggi tam byl - u babičky nikdy nevíte).

8. měsíc:


Oteklé nohy
8. měsíc vycházel na červenec. Když bylo venku fakt velký vedro a já dlouho seděla s nohama dolů, všimla jsem si krapet nateklých ťapek. Ne že bych se nevešla do boty, ale poznat to bylo. Stačilo dát nohy nahoru :)

Noční chození na wc
Od 8. měsíce jsem už nedokázala prospat celou noc bez nutnosti dojít si na wc. Naštěstí mě to vzbudilo vždycky jen jednou, maximálně 2x (to když jsem večer hodně pila).


9. měsíc:


Únava
V 9. měsíci, pár týdnů před porodem, na mě zase přišla únava, a to hlavně odpoledne. Nic hroznýho, jen jsem si vždycky dala 20 a byla jsem zas dobrá.

Přibírání na váze
No a to nejlepší na konec - samozřejmě přiberete na váze ;)



Ačkoli se zdá seznam dost dlouhej a děsivej, těhotenství jsem si vlastně užívala, většina neduhů trvala jen krátce. Přeju vám všem taky takový pohodový těhotenství, jaký jsem měla já!




října 01, 2017 / by / 0 Comments

Žádné komentáře:

Okomentovat