Post Top Ad

středa 3. ledna 2018

Co s sebou na prodloužený víkend s dítětem


Před pár dny se nám díky vánočním svátkům podařilo vybrat a zabookovat letní dovolenou u móře pro celou tříčlennou rodinu, juchůůůů! U moře jsme nebyli 5 let, poslední dobou jsme dávali přednost studenějším krajinám nebo tuzemsku, letos už bysme si ale rádi prohřáli kosti a užili si cachtání ve slané vodě. Čeká nás celkem 16 dní mimo domov s desetiměsíčním dítětem. Jestli mám obavy, jak to zvládneme? Samozřejmě, že nic nebude jako dřív, ale věřím, že vše proběhne dobře. Papoušče už má beztak jednu (kratší) dovolenou za sebou a z té vám teď přináším seznam věcí, které je dobré mít s sebou na 3 noci mimo známé prostředí.

V době, kdy jsme na dovolené byli, mělo za sebou Papoušče přesně 3 měsíce života a vyrazili jsme na studenou Kvildu (Šumava), kde tehdy nasněžilo a teplota slezla až k cca -2 stupňům. Ubytovaní jsme byli v Aparthotelu Teddy Kvilda, který se zaměřuje na rodiny s dětmi, apartmány jsou dost prostorné na to, aby se vám tam vešly všechny krámy i s cestovní postýlkou, kuchyňka je vybavená vším, co byste mohli potřebovat (indukční mini sporák, lednička s malým mrazákem, rychlovarka, mikrovlnka, nádobí), koupelna byla krásně vyhřátá velkým otopným žebříkem a nabízela spoustu prostoru i pro případné koupání dítěte, dole u vstupu můžete v lyžárně nechat kočár, celý hotel je krásně čistý a navíc nabízí možnost objednat si privátní wellness (sauna + vířivka + odpočívárna s výhledem na Kvildu). Vyráželi jsme ve čtvrtek odpoledne cca v 16:00 a vraceli se v neděli po obědě. U každé položky píšu, kolik jsem toho reálně použila, v závorce pak kolik jsem toho měla sbaleno s sebou.

Oblečení:
  • ponožtičky 2 páry normálních,  (s sebou jsem měla 3), 2 páry teplejších pletených
  • body tílko - měla jsem s sebou 2 ks, nepoužila ale ani jedno, záleží na vás
  • body s dlouhým rukávem 2 ks (s sebou jsem měla 5 ks)
  • triko s dlouhým rukávem - opět jsem žádné nepoužila, ačkoli jedno jsem měla sbalené s sebou
  • punčocháče 1 ks (s sebou 2 ks)
  • polodupačky 1 ks (s sebou 2 ks)
  • tepláky 1 ks (s sebou 2 ks)
  • overálek-pyžámko 1 ks (s sebou 2 ks)
  • overal zimní (kombinéza) 1 ks (s sebou 1 ks)
  • čepička teplá 1 ks (s sebou 2 ks), slabou jsem nepoužila, měla jsem ale 1 ks s sebou
  • slinták 1 ks (s sebou 2 ks)
  • plavky jsem nakonec nepoužila, jedny ale cestovaly s námi




Přebalování:
  • jednorázové plenky 16 ks (s sebou 36 ks = 1 balení eko plenek od Babylove z DM drogerie)
  • látkové pleny (jen na utírání atd., ne mezi nohy) 3 ks (s sebou 4 ks) POZOR! Papoušče nezvrací, což hodně snižuje spotřebu, jestli vaše dítě neustále ublinkává, tak jich vemte asi i víc.
  • jednorázové podložky 2 ks (s sebou 10 ks = jedno balení Panda)
  • látková podložka na přebalování 1 ks
  • vlhčené ubrousky 1 balení, kde je 56 ks (od Naty), hooooodně jich zbylo
  • cestovní přebalovací podložka - tu jsem v té době ještě neměla, takže jsme Papouščeti vytvořili přebalovací místo ze složené deky a jednorázovky, pokud ale takovou skladnou cestovní přebalovačku máte, vzala bych ji. Teď už mám doma jednu nafukovací z Ikea, která je celkem skladná a pro dítě pěkně měkká a omyvatelná :)




Kosmetika:
  • Vincentka nosní sprej - na rýmu
  • Tymiánová mast od Justu - opět na rýmu a kašel
  • Eucasol sprej od Justu - pro osvěžení vzduchu (táta jel totiž na dovolenou s nemocí, tak jsem tomu chtěla předcházet)
  • dětský olej Růženka od Nobilis Tilia
  • * Papoušče nemělo nikdy opruzeniny, proto jsem s sebou nevezla ani žádnou mast na ně. Pokud na to vaše dítě trpí, nezapomeňte na ni!



Hardware:
  • cestovní postýlka - nemusí ale být, pokud jste ok s tím, že bude dítě spát v posteli s vámi
  • nosítko - nice to have položka, já ho třeba využila, protože na Kvildě není moc chodníků a v lese se taky s kočárem nedá jít všude.
  • zateplená kapsa na nosítko/nosící bunda - pokud jedete v zimě jako my, tak určitě, aby vám dítě nezmrzlo
  • autosedačka
  • kočár
  • přebalovací taška na kočár + výbava do ní (1x látková plena, 3x - 4x jednorázová plenka, 1x jednorázová podložka, vlhčené ubrousky, papírové kapesníky, hračky, kapesní dezinfekce na ruce, rouška, čisté a suché oblečení)
  • dudlík 2 ks + krabička (pokud dudlík dáváte)
  • hračky 2 - 3 ks
  • chůvičky - nepoužili jsme
  • osuška - nepoužili jsme, Papoušče se nekoupalo
  • světýlko na baterky - super věc na noční kojení nebo pokud vaše dítě nechce spát potmě, nikdy nevíte, jestli na ubytování budete mít po ruce nějakou vhodnou lampičku; to naše je dost skladný, stačí na něj jen kliknout a už svítí, dávaj se do něj 2 tužkový baterky, stálo cca 200 Kč a koupila jsem ho v Kika, blbý je, že svítí takovým nepříjemným bílým světlem, radši bych nějaké teplejší žluté
  • termoska - v zimě na procházce přišla vhod
  • pumpička na kolo - máme nafukovací kola u kočáru, které jsem už 3x píchla, tak jsem ji pro jistotu vzala s sebou na to krosení po lese :D



Resumé:
Pokud máte v pohodě dítě a myslíte si, že to zvládne, tak jeďte a nebojte se. Papoušče je hrozně hodné mimino, takže nebyl jediný problém. Cestou v autě usnulo a spalo celou dobu (cca 2 hodiny jízdy), změna prostředí mu vůbec nevadila. Jediný problém nastal ve chvíli, kdy malé Papoušče začlo frkat, protože se buď nakazilo rýmou od nemocného táty nebo jsme ho málo oblékli na ven. To pak chudák v noci chrochtal a nechtělo se mu spát v té cestovní postýlce, tak jsem ho vzala do náručí k nám do postele. Odsávačka nebyla třeba (ani jsme ji tou dobou ještě neměli).
Co se týče ubytování, my byli naprosto spokojeni, nic nám nechybělo, strašně fajn byl privátní wellness, kam jsme se jeden večer uklidili i s Papouščetem. Původně jsme ho chtěli vzít do vířivky s námi (doktorka řekla, že může, pokud dáme pozor, aby se nenalokalo), proto i ty plavečky, kvůli rýmě jsme ho ale nakonec nechali na nás jen koukat.
Kvilda jako cílová destinace není špatná, protože to tam celkem "žije" a kolem je také co vidět, např. jeleny ve speciálním výběhu, nicméně na procházky s kočárem už tak výhodná není, vlastně kolem není skoro žádný okruh lesem/polem, kudy bysme bývali mohli jít tak, abychom nemuseli po silnici a aby trasa byla rozumně dlouhá (tzn. do 10 km).

Kostel svatého Štěpána v srdci Kvildy

Procházka po okolí Kvildy

Jelení výběh Kvilda

Rozhledna v jelením výběhu

Jídlo pro malého jsme neřešili, protože stále dostává jen mateřské mléko, pro nás jsme si vzali jídlo z domova. Na Kvildě se dá zajít i do restaurací nebo si jídlo koupit (pekárny, cukrárny, samoobsluha), pozor ale, pokud jedete v listopadu - to tam je všude zavřeno, zřejmě probíhají přípravy na lyžařskou sezónu.

A kam jezdíte s malejma miminama vy? Dejte mi nějaké tipy prosííím, ať nemusíme v roce 2018 sedět jen doma na zadku :)




ledna 03, 2018 / by / 0 Comments

Žádné komentáře:

Okomentovat