Post Top Ad

neděle 28. ledna 2018

Králík v rádiu, Divoké matky a Caffé Dallucci


Dneska už se málokdo podivuje nad novopečenou (i zasloužilou) matkou s dítětem v kavárně nebo v restauraci. Lidi nás celkem berou, emancipace nahrává tomu, že nemusíme jen stát doma u plotny a šůrovat byt. Mně osobně teda vaděj rodiče, co maj nevycválaný potomky, který nechaj běhat a řvát po celém podniku. Ještě z dob, kdy jsem byla pracující, si pamatuju, jak jsem se těšila na to, že se v klidu naobědvám a popovídám si s kolegy. A to úplně nejde, když vedle vás běsní dítě. Proto vocamcaď pocamcaď - když už jdu s dítětem někam na jídlo nebo pití, ať to proběhne v klidu a neruším ostatní hosty. Jak tohle ale zvládnout s malým miminem? Za mě je buď dítě hodné a já můžu sedět, jamile však začne být neklidné a nejde utišit, z restaurace sama dobrovolně odcházím (jídlo si třeba nechám zabalit s sebou do krabičky).

Naštěstí už dneska existují i podniky, které se přímo specializují na matky s dětmi jakéhokoli věku. A ty jsou skvělý, protože se tam s tim řvoucím potomstvem nemusíte cítit nijak provinile, skoro všechno je dovoleno. V Plzni takových podniků bohužel moc není, vím, že je jedna kavárna v Galerii Dvořák na Slovanech, ještě jsem tam ale nebyla. Praha je na takovéto výdobytky moderní doby bohatší a já zrovna včera dva z nich navštívila, tak vám přináším recenzi, ať víte, kam s capartama, když už začne být doma nuda :) Třetí podnik není vyloženě specializovaný na rodiče s dětmi, ale je baby friendly, tak ho do recenze zahrnuji taky :) Všechny podniky najdete na Karlíně.

Králík v rádiu
www: http://www.kralikvradiu.cz/

Papoušče s kamarádem na zemi v Králíkovi
Jako první jsem s jednou z vás navštívila Králíka v rádiu, což je ne jen baby friendly, ale řekla bych spíš baby dedicated podnik. Nachází se pár minut od zastávky metra nebo tramvaje Křižíkova. Dovnitř se jde dvorem, vše je kočárek friendly.
Uvnitř najdete spoustu místa na zaparkování dětského vozidla, případně můžete nechat kočár na dvoře, kam zevnitř krásně vidíte. Uvnitř najdete několik stolů se židlema, většina je pro 4 lidi, najde se ale i pár stolů pro víc nebo míň lidí. Případně se s nimi dá zahýbat. Součástí podniku je dětská herna (zpoplatněná), ve které vám smrádě pohlídají i chůvy. Geniální! Samozřejmostí jsou dětské jídelní židličky, přebalovací pult, nočníky nebo dezinfekce na ruce.
V Králíkovi můžete v klidu zůstat celý den bez jídla, protože vaří jak snídaně (např. palačinky nebo omelety), tak obědy. V nabídce najdete i polévky, které se dají dát dětem. Viděla jsem, že maminy maj na stolech vyndaný nejrůznější nádoby s dětským pitivem a jídlem, takže zřejmě nikomu neva, když si pro dítě přinesete zásoby z domova. Nejspíš vám je tam i ohřejou. Já si dala horkou čokoládu a vaječnou omeletu s žampionama (mámo, ty ses rozšoupla!), kamarádka zas omeletu s kozím sýrem. Oboje vypadalo moc dobře, chuťově taky paráda. Ten den jsem v Králíkovi dala i oběd a musím říct, že super, měli výběr z cca 6 jídel a na své si přišel jak vegetarián, tak bezlepkář i masožrout. Po obědě si můžete dát i dezert.
Já i kamarádka máme dost malé děti (do půl roku), takže herna zatím nepřichází v úvahu, měli jsme tedy mláďata na sobě u stolu. Jelikož jsem měla ten den s sebou jen nosítko a jak známo, s nosítkem (nebo šátkem) se musí chodit, dalo mi docela práci udržet Papoušče nějakou dobu v klidu. Z toho důvodu bych uvítala třeba nějakou starou autosedačku-vajíčko, do které by mohly maminy posadit děti, které ještě nesedí. Teď nijak nekritizuju, jen popisuju, co by se mi bývalo hodilo mít k dispozici :) Ještě jednu věc jsem postrádala - prostor, kam bych mohla na chvíli položit své nesedící mimino, aby se mohlo trochu protáhnout. Rozuměj tím lehnout si na záda, pohrát si s hračkama, překulit se na chvíli na bříško a pozorovat cvrkot. Vyřešila jsem to teda bundou položenou na zemi vedle stolu, ale nějaká stará deka nebo třeba takové to pěnové puzzle by se šiklo. Samozřejmě jsem se poučila a příště beru větší baťoh i s nějakou tou dekou na ležení!
Veškeré jídlo i pití objednáváte na baru s tím, že obsluha vše donese k vašemu stolu. Platit můžete až při odchodu a dá se normálně kartou. Dopoledne byl podnik tak z poloviny plný, odpoledne, a to hlavně kolem oběda, bylo totálně narváno, takže některé nešťastnice musely zvolit náhradní plán, protože si prostě neměly kam sednout.
Celkově se mi v Králíkovi moc líbilo a jednoznačně do něj zavítám znova. A co teprv, až budu moct Papoušče odložit do herny, to tam asi budu pečená vařená!

Divoké matky
www: http://divokakavarna.wixsite.com/kavarna

Kolem oběda jsem šla s druhou kamarádkou vyzkoušet druhý podnik v seznamu baby friendly, a to Divoké matky. Nachází se mezi zastávkou tramvaje Křižíkova a Invalidovna, od metra Křižíkova vám to bude trvat cca 10 min pěšky. Kavárnu nemůžete minout, na oknech je obrovský nápis názvu podniku. Vchod ale vypadá tak, jako by už podnik zkrachoval a zavřel. Za kliku jsem vzala dost opatrně a s obavami. Otevřeno bylo, v kavárně sedělo i pár lidí s dětmi. Velkou nevýhodou je fakt, že vchod není bezbariérový, s kočárem vám tedy musí dovnitř někdo pomoct. A obsluha to nebude, protože ta se objevila až po chvíli, kdy už jsme brouzdali po podniku.
Vnitřek je celkem tmavý, ale vybavený celkem velkým množstvím stolů, řekla bych, že i větším než v Králíkovi. Plusem je hernička, která není zpoplatněná, ovšem také se vám o dítě nikdo nepostará, buď se zabaví samo nebo s vámi. V kavárně jsme si nakonec ani nesedly, nezjistila jsem tedy, jestli je součástí vybavení i přebalovací pult atd.
Jedná se o kavárnu, nikoli restauraci, takže v nabídce nečekejte teplá jídla. Divoké matky nabízejí nějaké ty slané "kyše" a pár sladkých dezertů, jinak k jídlu nic víc. Sem na oběd ne-e, opravdu spíš jen posedět nad šálkem kávy nebo čaje.
Matky mi v porovnání s Králíkem přišly takové ponuré a hůř vybavené, nicméně možná je to tím, že jsme si zrovna chtěly dát plnohodnotný teplý oběd, a tak pro nás tento podnik zrovna v danou chvíli nepřicházel v úvahu. Možná zkusím ještě někdy jindy na rychlé kafe v tišším prostředí, než jaké panuje v Králíkovi, tam to bylo chvílema opravdu na hlavu. Vlastně bych řekla, že Matky můžou bejt celkem fajn podnik, když chcete chvíli posedět s kamarádkou/kamarádem, který nemaj děti a psychicky by tedy asi nedali Králíka, kde panuje fakt hodně velký dětský ruch.

Caffé Dallucci
www: https://www.caffedallucci.cz/

Papouščí kamarádi v Caffé Dallucci
Tato kavárna není uzpůsobená vyloženě pro děti, nehledejte tu tedy hernu, přebalovací pult ani další podobné vymoženosti, nicméně panuje zde baby friendly atmosféra, což nám potvrdila i (velmi milá!) obsluha, když jsme se pro jistotu zeptaly, jestli nebude vadit, když vjedeme s kočárem. Dallucci se nachází na Rohanském nábřeží asi tak minutu chůze od metra Křižíkova. Vstup je bezbariérový a celá kavárna je prosklená, dalo by se tedy nechat dítě i venku, otázkou ovšem zůstává, jestli to chcete na takto rušném místě dělat. 
Uvnitř není problém najít místo i pro kočár, mezi stoly je dostatek místa, abyste se s nákladem dostali tam, kam potřebujete. Kavárna má jak barové, tak normální sezení, velmi příjemná jsou polstrovaná křesílka kolem pár stolků u oken. Jak bylo řečeno, Dallucci se nespecializuje na naše nejmenší, proto nikde nenajdete přebalovák ani jídlení židle. Příjemným překvapením bylo pár pastelek a dětských knížek, které jsme objevily vedle našeho stolku. To bude ale ještě chvíli trvat, než se tím Papoušče zabaví.
Jako v každé správné kavárně najdete na menu nejrůznější druhy teplých i studených nápojů, alko i nealko. Ve vitríně na baru se na vás smějou ultra vyfešákované dezerty, které nejenom skvěle vypadaj, ale i výborně chutnaj! Má kamarádka prohlásila, že snad nikdy neměla lepší dezert než v Dallucci! Kromě dezertů se dá pojíst i něco slaného, viděla jsem různé sendviče nebo saláty. Dále si můžete koupit jejich vlastní čokolády, sušenky či další sladkosti v mini balení, což se hodí jako symbolický dárek, když někam neočekávaně jdete (nebo někdo přijde k vám). Hned jsem pořídila zásoby :)
V Dallucci jsme seděly ve všední den cca mezi 15:30 - 16:30. Zpočátku zela kavárna skoro prázdnotou, postupně se však začala zaplňovat, asi jak lidé končili v práci. Objednávaly jsme a rovnou i platily přímo na baru.
Za mě se jednalo o super zakončení dne na místě, které bylo klidné, neřvaly v něm tisíce jiných dětí, navíc s usměvavou a příjemnou obsluhou. Rozhodně však nedoporučuju rodičům, kteří chtějí své ratolesti nechat vyblbnout. Zde je to opravdu spíš o dospělácích, i když s baby friendly přístupem ;)

A kam chodíte jíst a pít s dětmi vy? Hoďte mi sem nějaké tipy, ať vím, kam zajít příště.


ledna 28, 2018 / by / 0 Comments

Žádné komentáře:

Okomentovat