Post Top Ad

pondělí 16. dubna 2018

Jak jsme zvládli první horečku

To, čeho se spousta rodičů obává, se právě stalo - Papoušče onemocnělo.

Začlo to nenápadně - na návštěvě u skorotchánů si skorotchýně všimla, že je malej nějakej teplejší než obvykle. Zkušeně jsem ho jako matka ohmatala a musela jí dát za pravdu. Navíc byl chudák úplně bez nálady. Tatam je to veselé miminko, co chce pořád objevovat svět.

Nejdřív jsme si mysleli, že má jen zvýšenou teplotu díky rostoucím zubům. Už několik dní si totiž rve všechno do pusy, hodně často si kouše vlastní (nebo ještě lépe cizí) prsty a vydává při tom zvuky podobné dospěláckému "au, au, au". Po koupání jsme ho večer změřili a ejhle, teploměr v zadku ukázal nepěkných 38,4. Utěšovali jsme se, že je to přece pořád jen zvýšená teplota, když od měření v zadku se odpočítává ještě půl stupně, a nic jsme tedy neřešili. Až později jsem si přečetla, že půl stupně se odpočítává většinou jen novorozencům, nikoli starším kojencům.

V noci spalo Papoušče ještě jakž takž, ráno ovšem bylo neskutečně mrzuté. Teplota se celý den pohybovala kolem 38 stupňů s tím, že k večeru stoupla na 38,7. To už jsem se rozhodla jednat a teplotu snížit. Nikoli však léky, vždyť už mě znáte ;)

Papoušče jsem svlékla pouze do plíny a pěkně si s ním zalezla večer pod jednu peřinu. Na chvíli jsem si ho dala na své nahé tělo, protože je dokázané, že teplota hrudníku matky reaguje na teplotu jejího dítěte, takže pokud je mimino příliš horké, teplota hrudníku se sníží a naopak. Říká se tomu termální synchronie mezi matkou a novorozencem. Tento mechanismus pomáhá dítěti vyrovnat teplotu. Víc můžete najít např. zde. Nepřikryli jsme se duchnou, přes malýho jsem hodila pouze bambusovou osušku, aby ta horkost měla kam odcházet. Nahatý a přivinutý co nejvíc na sebe jsme takhle spali celou noc. Papoušče se budilo, brečelo, já ho konejšila, vždy těsně přivinula na sebe ... Jo, ráno jsem vypadala jako zombie, ale viděla jsem, jak ten kontakt dělá prckovi dobře.

Snižování teploty metodou tělo na tělo v praxi

Ráno měl ještě pořád 38, takže jsem pokračovala v praktice snižování teploty metodou tělo na tělo. Tentokrát jsem si ho vzala nahatýho jen v plence do nosítka, samozřejmě na svůj nahý hrudník. Nožičky měl v teple oblečené do polodupaček a ponožtiček. Nějakou dobu jsme takhle chodili po bytě. Když jsem viděla, že by si Papoušče rádo lehlo a spalo, vzala jsem ho opět do postele, opět na svůj nahý hrudník. Netrvalo snad ani minutu a mládě usnulo. Dalo si celkem vydatný spánek, po kterém jsem mu naměřila už jen 37,2! Odpoledne jsem ho ještě hodně nosila v nosítku a na jeho poobědový spánek ho opět přivinula v posteli na hrudník no a večer už byl mlaďas bez teploty!

Vyzkoušeno na vlastních tělech, funguje to! Tímto jsme se krásně vyhli jakékoli chemii i doktorce, protože během 2,5 dne jsme měli po nemoci :) Nakonec se ukázalo, že Papoušče skolila tzv. šestá nemoc - další den po horečce se mi na 2 dny osypalo. Vůbec nic jsem s vyrážkou nedělala, protože mu to evidentně nevadilo. Sama pak odezněla.

Jen tak pro informaci - samotní pediatři doporučují nechat teplotu proběhnout a snižovat až ve chvíli, kdy má dítě 38 nebo 38,5 stupně (záleží kus od kusu). Přikládám info leták od mé doktorky, abyste viděli, co radí fundovaní:

Návod na snižování teploty od pediatričky

 
dubna 16, 2018 / by / 0 Comments

Žádné komentáře:

Okomentovat